آرایشی, بهداشتی

کرم ضد آفتاب یا اسپری ضد آفتاب مسئله این است!

کرم ضد آفتاب

کرم‌های ضدآفتاب با مواد شیمایی و معدنی فیلترکننده پرتوهای فرابنفش ساخته می‌شوند و در صورت استفاده صحیح از پوست دربرابر نور کم تا نور شدید و در مدت زمان طولانی مراقبت و حفاظت می‌کند. کرم ضد آفتاب خوب می‌تواند انتخابی مناسب برای پوست های خشک باشد، چرا که استفاده از آنها باعث مرطوب شدن پوست می‌شود. در واقع بیشتر کرم‌های ضدآفتاب امروزی حاوی مرطوب‌ کننده‌های مفید برای مصرف روزانه هم هستند. البته کرم ضدآفتاب مایع هم مرطوب‌ کننده بیشتری دارد که برای پوست‌های خیلی خشک مناسبت‌تر است.

از مشکلات کرم‌های ضدآفتاب می‌توان به این اشاره کرد که بعضی افراد به دلیل اینکه باید برای مدت زیادی روی پوستشان لایه ضخیمی از کرم بماند و پوستشان سنگین و چرب می‌شود، این نوع از محصولات را دوست ندارند. یکی دیگر از مشکلات کرم‌های ضدآفتاب در این است که تاثیراتشان با عرق و آب از بین می‌رود.

کرم ضدآفتاب

                         کرم ضدآفتاب

اسپری ضدآفتاب

استفاده از اسپری ضدآفتاب سریع‌تر است و به راحتی هرکس می‌تواند تمام قسمت‌های پوستش را اسپری کند. در بازار انواع خیلی زیادی با درجه‌های مقاومت مختلف از اسپری‌های ضدآفتاب موجود است. اسپری ضدآفتاب برای کسانی که پوستشان حساس‌ترند و نمی‌تواند سنگینی کرم را تحمل کنند مناسب‌تر است. چرا که این محصول دارای ساختار بسیار سبک میباشد و با حفظ تنفس طبیعی پوست و بدون بستن منافذ بر روی پوست مرطوب یا خشک قابل استفاده میباشد.

اما بزرگترین مشکل اسپری ضد‌آفتاب در این است که تاثیرگذاری آن کمتر است و از آنجایی‌که با اسپری کردن لایه کمی روی پوست تشکیل می شود ، باید چندین بار یک قسمت را اسپری کرد تا از پوست حفاظت شود.

اسپری ضدآفتاب

                       اسپری ضدآفتاب

کاربرد اسپری ضدآفتاب

البته تفاوت کرم ضد آفتاب و اسپری ضدآفتاب محدود به این موارد نمی‌شود، اسپری ضدآفتاب برای پوست سر خیلی مناسب‌تر است. فراموش نکنیم که پوست سر هم در معرض پرتوهای فرابفنش است و اغلب به خاطر چرب نشدن، اسپری گزینه بهتری ست. همچنین این محصول مناسب جهت فعالیت های ورزشی است و در برابر تعریق و شستشو مقاوم می باشد.

گفتنی است استفاده از ضد آفتاب به ویژه برای افرادی که پوست صورت خود را لیزر کرده اند و یا درمان های لایه برداری پوست انجام می دهند و یا دچار آفتاب سوختگی شده اند بسیار مهم و ضروری است. بررسی ها نشان می دهد ضد آفتاب نقش موثری در کاهش پیری زودرس پوست و همین طور ابتلا به سرطان پوست در افراد دارند. پزشکان توصیه می کنند تا افراد به ویژه بانوان به جای استفاده از مواد آرایشی برای پوست تنها از ضد آفتاب استفاده کنند و بدانند که کرم های آرایشی پوست جای محصولات ضد آفتاب را نمی گیرد و با بستن منافذ پوست سبب عدم خروج سموم و عرق از پوست و در نتیجه پیری زودرس در افراد می شود.

به طور کلی اینکه، روی پوستمان از کرم ضد آفتاب خوب یا اسپری ضدآفتاب استفاده شود، به نوعی ترجیح شخصی ست، اما مهم استفاده درست از آنها ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *